post-image

El tramvia de Barcelona renova la seva imatge de marca just abans de celebrar el 20è aniversari l’any 2024 i presenta un logotip més amable i proper. La renovació visual subratlla el moviment i l’experiència del trajecte de manera més actual.

Aquesta renovació té lloc després que fa uns mesos la companyia realitzés un estudi de percepció de marca en el que es va detectar que el logotip, tot i la seva notorietat, demanava una actualització.

Des del punt de vista visual, la nova imatge no suposa una ruptura total respecte a l’anterior logotip i pretén seguir diferenciant-se i, alhora, potenciar els principals valors del tramvia: seguretat, eficiència i experiència de viatge.

Aquest canvi de la identitat visual de TRAM ha estat liderat per l’agència de branding Branward que ha fet una anàlisi rigorosa de la identitat corporativa de TRAM valorant diferents solucions. La direcció de la companyia ha valorat l’aplicabilitat de la imatge visual, la diferenciació amb altres operadors i les formes amables i arrodonides juntament amb l’originalitat de la tipografia.

L’aplicació de la nova marca s’anirà implementant en els diferents suports físics i digitals al llarg dels propers mesos, coincidint amb els actes de celebració del 20è aniversari del TRAM. Aquesta aplicació començarà per la xarxa Trambesòs que aquest 2024 comptarà amb 3 noves parades, des de Glòries a Verdaguer.