post-image

El tramvia de Barcelona llança aquest dilluns una campanya antifrau per conscienciar les persones que utilitzen el transport públic de la necessitat de validar el títol de transport en cada viatge. Sota el claim “Cola’t” la campanya utilitza la psicologia inversa i dona una instrucció contrària a l’esperada. A més a més, s’informa de les conseqüències de cometre frau o sigui haver de pagar una multa de 100€.

Després de dos anys de pandèmia, el tramvia ja s’apropa a les dades de validacions del 2019 i és per aquest motiu que es llança aquesta campanya. Actualment, del total d’inspeccions realitzades durant el primer semestre de l’any, un 2,12% a la xarxa Trambaix i un 2,86% a la xarxa Trambesòs acaben en un expedient sancionador. El primer semestre del 2019 les sancions sobre el total d’inspeccions va ser de l’1,34% al Trambaix i de l’1,90% al Trambesòs.

La campanya té una durada d’un mes i es podrà veure en els suports offline i online del tramvia: parades, tramvies, validadores, web i xarxes socials. A més a més, la campanya anirà acompanyada d’un augment de la inspecció a totes dues xarxes.