TRAM ha renovat per cinquè any consecutiu el seu conveni de col·laboració amb el MACBA, Museu Nacional, Museu Picasso de Barcelona, CCCB, Fundació Joan Miró i Fundació Antoni Tàpies per facilitar la difusió de les exposicions d’aquests museus i centres de cultura a través del tramvia.

El conveni estableix la col·laboració entre TRAM i els 6 museus que conformen el grup Articket amb l’objectiu de facilitar la difusió de les exposicions previstes i promoure el coneixement de l’oferta cultural expositiva dels centres museístics de la ciutat. Per aquest motiu, TRAM s’ha compromès a fomentar l’assistència als museus amb sortejos i promocions de packs d’entrades i abonaments al llarg del 2022 i 2023 a través dels seus canals corporatius.

Les persones usuàries del tramvia, doncs, accediran doblement a l’oferta cultural barcelonina a través de les propostes de les xarxes socials de TRAM i la retolació de les instal·lacions tramviàries per part de cada una de les entitats museístiques.

A més, l’acord establert també inclou altres contraprestacions, com ara la difusió de l’art i la cultura a través dels canals propis de TRAM i l’ús d’espais per a l’organització d’activitats i esdeveniments.

Calendari d’accions de comunicació a TRAM

El calendari de les campanyes de comunicació de TRAM començarà el proper mes de juliol amb la vinilació d’un tramvia a Trambaix amb la imatge de l’exposició “Turner. La llum, és color” del Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC). Les accions seguiran el següent calendari:

• Museu Nacional: Acció a TRAM activa de l’1 de juliol al 31 d’agost de 2022.
  • CCCB: Acció a TRAM activa de l’1 de setembre al 31 d’octubre de 2022.
  • Fundació Antoni Tàpies: Acció a TRAM activa de l’1 de novembre al 31 de desembre de 2022.
  • Museu Picasso: Acció a TRAM activa de l’1 de gener al 28 de febrer de 2023.
  • Fundació Joan Miró: Acció a TRAM activa de l’1 de març al 30 d’abril de 2023.
  • MACBA: Acció a TRAM activa de l’1 de maig al 30 de juny de 2023.

Sobre l’ArticketBCN

Articket, és el passi que dona accés directe als 6 museus de Barcelona durant 12 mesos. Els museus inclosos en aquest passi son CCCB, Fundació Antoni Tàpies, Fundació Miró, MACBA, MNAC i Museu Picasso. Amb un format de passaport i una proposta enriquida amb informació sobre rutes i curiositats a la ciutat, aquest passaport de l’art proposa un viatge per l’art que ofereixen els principals museus d’art de la ciutat amb un 45% de descompte sobre el preu de l’entrada general.