post-image

TRAM ha presentat un any més la seva Memòria de Responsabilitat Social Empresarial, un document transparent que detalla els seus compromisos mediambientals, ètics i socials amb el desenvolupament sostenible durant l’any 2020, marcat per la pandèmia de COVID-19. La 4a edició d’aquesta memòria inclou, per primera vegada i de forma detallada, l’alineació de l’estratègia de RSE amb els seus Objectius de Desenvolupament Sostenible com empresa de transport públic.

La resposta de TRAM a la COVID-19

La crisi del coronavirus ha suposat una oportunitat per materialitzar el compromís de TRAM amb la societat. El tramvia va respondre a la crisi sanitària posant en marxa ràpidament diferents projectes orientats a pal·liar l’impacte del virus entre els diferents grups d’interès, oferir un transport públic segur per a la ciutadania i protegir alhora totes les persones que formen el seu equip.

Des de l’inici de la pandèmia es van activar els protocols necessaris de seguretat i higiene i es van intensificar els treballs de neteja i de desinfecció. La certificació Applus, que s’acaba de renovar aquest mes de juliol, ha validat la correcta aplicació de tots els protocols per evitar la propagació del virus.

Segons Javier Pérez Fortea, President de TRAM, “ha estat un gran esforç i m’enorgulleix poder dir que hem sabut gestionar correctament el canvi, hem sabut adaptar-nos i, sobretot, hem fet del tramvia un lloc segur per a tothom, usuaris i plantilla”. Durant el 2020, TRAM ha continuat col·laborant amb entitats que treballen amb col·lectius vulnerables, com Creu Roja, Fundació IRES, Hospital Clínic o Arrels Fundació. “És necessari continuar construint ciutats més habitables i sostenibles, on el transport públic sigui un pilar imprescindible i on la mobilitat sostenible impulsi la recuperació”, ha afegit Pérez Fortea.

Compromesos amb els ODS

A través de la seva estratègia de RSE, TRAM s’ha compromès amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). El 2020, el Consell d’Administració de TRAM va aprovar el Pla de RSE 2021 que posa el focus en 7 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) a través del plantejament de metes i accions definides amb aquest objecte.

Segons el president de la companyia, TRAM creu que l’única manera de crear valor és a través de la incorporació de la RSE en tots els processos, procediments i instruccions que regeixen la seva activitat.

Podeu consultar la memòria en aquest enllaç.